یک شنبه 29 شهريور 1394برچسب:, :: 14:35 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

یک شنبه 29 شهريور 1394برچسب:, :: 14:33 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ابهر  برگزاری می نماید .نشست کتاب‌خوان  ویژه دفاع مقدس

نشست کتاب خوان ویژه دفاع مقدس سی ام شهریور ماه در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی حکیم هیدجی برگزار می گردد .

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ابهر ، نشست کتاب خوان دفاع مقدس 30شهریور راس ساعت 16  با حضور کتابداران،نویسندگان، اهالی رسانه، فعالین حوزه کتاب و فرهنگ و مسوولین شهرستانی و محلی، در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی حکیم هیدجی برگزار می‌شود.

كتاب خوان عنوان نشست هايي است كه به منظور به اشتراك گذاري كتاب هاي خوانده شده و با هدف ترويج و تبليغ مطالعه در قالب معرفي كتاب برگزار مي گردد. اين جلسه در فضايي صميمي تلاش دارد تجربيات مطالعاتي افراد كتابخوان را براي ساير علاقمندان كتاب و كتابخواني به اشتراك گذارد.

آشنايي عموم مردم با نحوه و چرایی مطالعه به عنوان گام مهم در توسعه فرهنگ مطالعه ،ايجاد احساس نياز به مطالعه و فرهنگ سازي اين امر، نيازسنجي ذائقه مطالعاتي عموم مردم ، بهبود نگرش عموم مردم و كيفيت سبك زندگي ايشان در اثر مطالعات هدفمند و كاربردي از سیاستهای طرح کتابخوان می باشد.

هدف از برگزاري اين نشست ها نیز برپایی نهضتی در جهت رشد و ترويج فرهنگ كتابخواني در سراسر کشور؛ به اشتراك گذاري كتاب هاي خوانده شده ، ايجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، معرفي كتاب هاي مفيد و كاربردي، آشنايي با شيوه هاي استاندارد معرفي كتاب و ارتقاء و توانمند سازي كتابداران از طريق مطالعه می باشد.

شایان ذکر است در هر جلسه نشست کتابخوان تعداد 12 عنوان کتاب در موضوعات مختلف معرفی شده و  جلسات نشست کتابخوان استان زنجان نیز به صورت ماهانه و در روزهای چهاردهم هرماه با حضور علاقمندان در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سهروردی واقع در خیابان سعدی وسط برگزار می شود.

ثبت‌نام برای معرفی کتاب در جلسات نشست کتابخوان از طریق سایت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ابهر به نشانی  www.abharpl.irامکان پذیر می باشد.

 

یک شنبه 22 شهريور 1394برچسب:, :: 13:45 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

کتاب ها نه فقط مرکبی بر کاغذند،بلکه گویندگانی هستند که با شنونده خود سخن میگویند.

گزیده ای از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کتاب

دراهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی ،همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری ،از طریق کتاب جاودانه مانده اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز ازپوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است.

کتاب مقوله بسیار مهمی است البته من به کارهای هنری و تصویری تلویزیون،سینما، یا از این قبیل چیزهاخیلی اعتقاد دارم اما کتاب نقش مخصوص دارد ، جای کتابرا هیچ چیز پر نمی کند.

مُنْتِسكيو:
من هيچ غمي نداشتم كه خواندن يك صفحه كتاب از بين نبرده باشد. كتاب، عمر دوباره است. در دنيا لذتي كه با لذت مطالعه برابري كند، نيست.

كارلايل:
دانشگاه واقعي، جايي است كه مجموعه‏اي از كتاب در آن جمع‏ آوري شده باشد.

موريس مترلينگ:
آدم تنها در بهشت هم باشد، به او خوش نمي‏گذرد، ولي كسي كه به كتاب يا تحقيق علاقه‏مند است، هنگامي كه به مطالعه يا تفكر مشغول است، جهنم، به تنهايي براي او بهترين بهشت ‏است.

آبراهام لينكلن:
بدون حكومت، مي‏ شود زندگي كرد، ولي بدون كتاب و مطبوعات نمي ‏شود.

شنبه 2 شهريور 1394برچسب:, :: 9:25 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

کتابخانه حکیم هیدجی بمناسبت هفته دولت به صورت رایگان عضو می پذیرد. از علاقمندان دعوت می شود که جهت ثبت نام از تاریخ 2 لغایت 10 شهریور به کتابخانه مراجعه فرمایند.

شنبه 14 شهريور 1394برچسب:, :: 9:19 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

مجموعه 32 جلدی «مدرسه‌ی پر ماجرا» نوشته «دن گاتمن» به زبانی ساده و شیرین نوشته شده است. این مجموعه منتخب شورای کتاب کودک با رتبه چهار ستاره شده است. 

دن گاتمن در این مجموعه به زبانی ساده و طنز آمیز، ماجراهایی که در مدرسه اتفاق افتاده را، بیان می‌کند. 

 

همه کتاب‌های این مجموعه از زبان «اِی.جـِی،AJ» روایت می‌شوند که یکی از بچه‌های بازیگوش مدرسه‌ «الّامنتری» است. گرچه اِی.جِی همه کتاب‌های مجموعه را با جمله «اسم من اِی.جِی است و از مدرسه متنفرم» شروع می‌کند؛ اما شادترین لحظات خود را در مدرسه می‌گذراند؛مدرسه‌ای که مدیرش «آقای کلاتز»، برای شادی دانش‌آموزان حاضر است، لباس بابانوئل بپوشد، اسکیت‌سواری کند و حتی از سقف آویزان شود! مستخدمش یعنی «خانم لازار» هم از دیوار راست بالا می‌رود و معلم هنرش با دستمال‌های کهنه برای خودش لباس می‌دوزد.

یک روز بچه های کلاس یک فکر تازه به ذهن‌شان می‌رسد: اجاره مدرسه برای یک شب و تبدیل کردن آن به یک مرکز بازی‌های کامپیوتری. اما پول اجاره مدرسه را از کجا تامین کنند؟

داستان واقعگرای «بهترین فکر دنیا» که جلد نخست این مجموعه است، با موضوع آموزش به وسیله بازی و درونمایه تربیتی، از داستان‌هایی است که به کتاب و کتابخوانی توجه ویژه‌ای دارد. مدیر مدرسه با یک روش خلاقانه اجاره یک شب مدرسه را خواندن یک میلیون صفحه کتاب توسط دانش‌آموزان تعیین می‌کند. داستان علاوه بر پرداختن به موضوع‌های مورد علاقه بچه ها مثل فوتبال، بازی‌های کامپیوتری و سر به سر گذاشتن معلم‌ها، رفتن به کتابخانه و آموختن از راه بازی را تشویق می‌کند. 

زبان داستان شادی آفرین و طنز است و با شوخی‌های کلامی بسیاری همراه است.  همچنین به سبب بیان شیوه‌های تدریس خلاق، خواندن آن برای مربیان تربیتی و آموزشی بسیار جذاب و مفید است.

چهار شنبه 11 شهريور 1394برچسب:, :: 9:55 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

سقراط فیلسوفی تمام‌عیار بود. او همین‌قدر می‌دانست که چیزی نمی‌داند. اما این هنر را هم داشت که به دیگران نشان دهد که آنان هم با همۀ باریک‌بینی و فضل و ادعایشان، چیزی نمی‌دانند.
سقراط با تکیه به فلسفه، همه‌چیز را زیر سؤال می‌برد؛ حتی خود آن فرض‌هایی را که پیش‌تر همه‌چیز را بر مبنای آن‌ها زیر سؤال برده بود! او مثل هر فیلسوف واقعی، با تکیه بر فلسفه به ما نشان می‌دهد که چگونه خودمان زیر پای خودمان را خالی کنیم و از پاسخ‌ها که حائل میان ما و امر رازآمیزند، گذر کنیم.
کتاب «پرسیدن مهم‌تر از پاسخ‌دادن است»، شما را به دنیای فلسفه دعوت می‌کند؛ البته به‌شیوۀ سقراط. با این شیوه شما از پاسخ‌هایتان به مسئله‌ها دست می‌کشید تا اینکه سرانجام بتوانید حکمتی را تجربه کنید که محصول ندانستن است.
بسیاری با این برداشتِ نادرست به فلسفه روی می‌آورند که فلسفه چیزی جز مجموعۀ دانش نیست. آنان بیش از اینکه خودشان مستقلاً بیندیشند، می‌خواهند اطلاعات جمع‌آوری کنند. اما در این کتاب عملاً نشان داده شده است که فلسفه مجموعه‌ای از اطلاعات نیست؛ بلکه پرسش‌گری و خردورزی است. فلسفه، ما را از اسارت پاسخ‌های حاضر و آماده رها کرده و برای خلق مفاهیم نو آماده‌مان می‌کند.

چهار شنبه 11 شهريور 1394برچسب:, :: 9:44 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان، پنجاه و هشتمین نشست کتاب‌خوان کشور عصر روز شنبه چهاردهم شهریور راس ساعت 16 با حضور کتابداران،نویسندگان، اهالی رسانه، فعالین حوزه کتاب و فرهنگ و مسوولین و مقامات استان، در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سهروردی زنجان برگزار می‌شود.
 
کتاب خوان عنوان نشست هایی است که به منظور به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می¬گردد. این جلسه در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.
آشنایی عموم مردم با نحوه و چرایی مطالعه به عنوان گام مهم در توسعه فرهنگ مطالعه ،ایجاد احساس نیاز به مطالعه و فرهنگ سازی این امر، نیازسنجی ذائقه مطالعاتی عموم مردم ، بهبود نگرش عموم مردم و کیفیت سبک زندگی ایشان در اثر مطالعات هدفمند و کاربردیاز سیاستهای طرح کتابخوان می باشد.
هدف از برگزاری این نشست ها نیز برپایی نهضتی در جهت رشد و ترویج فرهنگ کتابخوانی در سراسر کشور؛ به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده ، ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، معرفی کتاب های مفید و کاربردی، آشنایی با شیوه های استاندارد معرفی کتاب و ارتقاء و توانمند سازی کتابداران از طریق مطالعهمی باشد.
شایان ذکر است در هر جلسه نشست کتابخوان تعداد 12 عنوان کتاب در موضوعات مختلف معرفی شده و جلسات نشست کتابخوان استان زنجان نیز به صورت ماهانه و در روزهای چهاردهم هرماه با حضور علاقمندان در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سهروردی واقع در خیابان سعدی وسط برگزار می شود.
ثبت‌نام برای معرفی کتاب در جلسات نشست کتابخوان از طریق سایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به نشانی www.zanjanpl.ir امکان پذیر می باشد.
سه شنبه 3 شهريور 1394برچسب:, :: 16:12 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

 


زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی 94 نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی 94 نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از تاریخ سه‌شنبه سوم شهریور (03/06/1394) می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org کارت ورود به جلسه این آزمون را دریافت کنند.

داوطلبین شرکت در آزمون استخدامی 94 نهاد در صورت داشتن هرگونه پرسش در خصوص این آزمون و دریافت کارت‌های ورود به جلسه خود، می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن‌های 88802171، 88940466 و 88802181 تماس بگیرند.

آزمون استخدامی 94 نهاد از طریق برگزاری آزمون مشترک فراگیر و به صورت کتبی توسط سازمان سنجش آموزش کشور، روز جمعه 6 شهریور سالجاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

سه شنبه 3 شهريور 1394برچسب:, :: 13:54 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

1984، یکی از شاهکارهای مسلم ادبیات جهان است که تأثیر زیادی در فرهنگ عامه و رسانه‌ای جهان گذاشته است. این رمان اثر جورج اورول، داستان نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است.
جورج اورول این رمان را در سال 1948 نگاشت و جامعه‌ای را به تصویر کشید که در آن خصوصیاتی همچون تنفر از دشمن و عشق به برادر بزرگ (Big Brother،ناظر کبیر،رهبر حزب) تبلیغ می شود. در جامعه تصویر شده گناهکار به راحتی اعدام می‌شود و آزادی‌های فردی به‌شدت توسط قوانین پایمال می شوند. در این داستان مفاهیمی نظیر دوگانه باوری(Doublethink)به معنای پذیرش هم زمان دو عقیده متضاد، جرم فکری(Thoughtcrime) و زبان نوین(Newspeak) که در آن واژه ای برای بیان مطالبی که با آرمانهای حزب در تضاد هستند وجود ندارد، مطرح می‌شود.

 در این رمان جهان میان سه قدرت بزرگ به نامهای اوشنیا، اوراسیا و ایستاسیا (Oceania, Eurasia and Eastasia) تقسیم شده است. قهرمان داستان، شخصی به نام وینستون اسمیت است. داستان کتاب سه بخش عمده دارد. در بخش اول ما با شرایط جهان، اوشنیا(یا اقیانوسیه) و همینطور افکار اسمیت آشنا میشویم. بخش دوم به آشنایی اسمیت با جولیا، یکی دیگر از اعضای حزب و رابطۀ آنها میپردازد. بخش سوم که باقی ماجرا را روایت می کند.

 " 1984 ما را از خطری آگاه می کند که امروز تمام انسانها با آن روبرو هستند، خطر جامعه ای با آدم های ماشینی که کوچکترین نشانی از فردیت، عشق و افکار نقادانه در آنها باقی نمانده است؛ ولی به دلیل «دوگانه باوری» از وضعیت خود آگاه نیستند. چنین کتاب هایی هشدارهایی جدی و قدرتمند محسوب می شوند و چه تلخ خواهد بود که خواننده از سر خودبینی، کتاب 1984 را صرفا داستانی درباره خشونت استالینیستی ارزیابی کند و اشاره آن به جامعه امروزی ما را درنیابد."

اریش فروم

 1984 تاکنون به بیش از ۶۵ زبان مختلف ترجمه شده است و میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رسیده است و در نتیجه آن، جورج اورول به جایگاه ممتازی در ادبیات جهان رسیده است.
سه شنبه 3 شهريور 1394برچسب:, :: 13:50 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

 

درباره کتابخانه

کتابخانه عمومی حکیم هیدجی تحت نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال 1375 و باهدف اطلاع رسانی به عموم مخاطبین شروع به کار کرده است. تلفن: 02435752101 آدرس: خیابان امام خمینی - خیابان ملت- کتابخانه عمومی حکیم هیدجی کدپستی: 43876-45731
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتاب خانه ی عمومی حکیم هیدجی و آدرس khakim.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 680
بازدید کل : 97531
تعداد مطالب : 256
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1