شنبه 7 تير 1393برچسب:, :: 14:36 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

بازدید مدیرکل محترم کتابخانه های عمومی استان زنجان از کتابخانه حکیم هیدجی

 

چهار شنبه 4 تير 1393برچسب:, :: 10:23 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

دكتر ماندانا صديق بهزادي ، پژوهشگر و كتابدار در سال 1321 در تهران به دنيا آمد. ايشان داراي دكتري علوم كتابداري و اطلاع رساني از دانشگاه ايلينويز ، شامپين – اوربانا،آمريكا در سال 1360 مي باشد. ايشان از سال 1352 عضو هيات علمي مركز خدمات كتابداري ، موسسه تحقيقات و برنامه ريزي علمي و آموزشي و سپس كتابخانه ملي بوده هم اكنون نيز عضو هيات علمي بازنشسته كتابخانه ملي ايران است.
گروه : علوم انساني
رشته : كتابداري
گرايش : سازماندهي و اطلاع رساني
تحصيلات رسمي و حرفه اي : ماندانا صديق بهزادي تخصيلات ابتدائي و متوسطه را در تهران گذراند. در سال 1348 ليسانس زبان انگليسي را از دانشگاه تهران ، سال 1351 فوق ليسانس كتابداري و اطلاع رساني را از دانشگاه تهران و در سال 1360 دكتري كتابداري و اطلاع رساني را از دانشگاه ايلينويز، شامپين – اوربانا ، آمريكا دريافت نمود.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 3 تير 1393برچسب:, :: 16:9 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

 

 حماسه آرش كمانگير - جشن تيرگان ملهم از اين حماسه است

 

"آن است اهورامزدا،

 که آسمان را آفرید،

 که زمین را آفرید،

 مردمان را آفرید

و برای مردم شادی آفرید"



ادامه مطلب ...
سه شنبه 3 تير 1393برچسب:, :: 15:58 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

هنردرمان نوشته دکتر اروین یالوم. مترجم: سپیده حبیب. نشر قطره. چاپ اول. تهران.1389. 2000 نسخه.288 صفحه .5500 تومان.

مخاطبان هنر درمان، که از تازه ترین نوشته های یالوم و چکیده ی تجربه بالینی منحصر به فردش در زمینه ی روان درمانی اگزیستانسیال و گروه درمانی است، روان درمانگران نسل جدید و نیز بیمارانشان هستند. پس مخاطبان عادی و متخصص را با هم فرا می خواند؛ قصه نمی گوید که سرگرمتان کند؛ درس زندگی، درمانگری و ارتباط می دهد، ولی با کلامی چنان جذاب که در غیرروان درمانگران و غیر بیماران هم وسوسه ی قدم نهادی به دنیای بیمار-درمانگر را پدید می آورد. کتاب، حاصل دانش عمیق، سال ها کار بالینی، استعداد، ذکاوت و طنازی نویسنده ی آن است.

همانطور که در کتاب خواهید خواند، عشق وسواس گونه یالوم به روان درمانی موجب شده رویکرد های درمانی متنوعی را تجربه کند؛ از مکاتب مختلف روانشناسی خوشه بچیند، بی آنکه به دام تعصب خشک بیفتد؛ با صراحت تمام خود و دیگران را نقد کند؛ بارها به شیوه های گوناگون درمان شود؛ همه و همه تنها به این دلیل که به بصیرتی هیجانی در درک انسان نایل آید و برای هر بیماری درمان خاص او را ابداع کند.
دانش بشری تا کنون با پدیده ای پیچیده تر از هزار توی مغز و ذهن و روان آدمی روبرو نشده است. برقراری ارتباط با این دستگاه پیچیده و درک آن، کاری سترگ است و مهارت های خود را می طلبد. همه ی ما نیازمند برقراری ارتباط انسانی درست با همنوعان هستیم و هر یک در این کتاب، نکته یا سرنخی خواهیم یافت که جایی و درارتباط با یک انسان ( موجودی منحصر به فرد که می تواند درمانگر یا بیمار خوانده شود) به کارمان بیاید.
دکتر سپیده حبیب، مترجم این کتاب، خود روانپزشک است و با یادداشت های خود درباره مفاهیم تخصصی روانشناسی و روانپزشکی، درک این اثر برجسته را برای خوانندگان غیر متخصص بسیار آسان کرده است.

سه شنبه 3 تير 1393برچسب:, :: 15:34 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده


برای مشاهده منابع موجود در کتابخانه حکیم هیدجی برروی لینک زیر کلیک نمایید

samanpl.ir

 

سه شنبه 3 تير 1393برچسب:, :: 14:47 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

 

سامانه تحت وب نمایه نشریات کشور، نرم افزاری پژوهشی است که با بیش از یک میلیون و ۴۰۰هزار عنوان مقاله، مصاحبه و سند مکتوب، به عنوان یکی از بزرگترین بانک های اطلاعاتی مقالات فارسی در کشور محسوب می شود .همه مقالات و مصاحبه های منتشر شده در نشریات کشور از سال 1357 در این نرم افزار ثبت شده و منبع خوبی برای پژوهشگران رشته های مختلف به حساب می آید این نرم افزار  بستر خوبی برای دانشجویان و محققان بوده که میتوانند با عضویت در کتابخانه های عمومی از امکانات نرم افزار نمایه نشریات استفاده کنند .

به روز شدن نرم افزار به صورت روزانه، افزایش چشمگیر تعداد مقالات و سرعت بالای جستجو در این پایگاه از مزایای مهم نرم افزار تحت وب نسبت به نسخه آفلاین آن می باشد .

به اطلاع کاربران محترم کتابخانه میرساند جهت استفاده از مقالات و نشریات مختلف می توانید به سایت ایران نمایه به آدرس ذیل مراجعه نمایید  

www.irannamaye.ir

 

 

دو شنبه 2 تير 1393برچسب:, :: 18:22 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

مسابقات کتابخوانی آنلاین (تیرماه 1393)

www.BOOKI.IR

 

ردیف

عنوان مسابقه

نام نویسنده

تاریخ شروع

تاریخ پایان

1

قرآن (جزء 3 تا جزء 7)

,

۱۳۹۳/۳/۱۶

۱۳۹۳/۴/۳۱

2

صحيفه سجاديه (نيايش 6 تا پايان نيايش 10)

,

۱۳۹۳/۳/۱۶

۱۳۹۳/۴/۳۱

3

نهج البلاغه (خطبه 81 تا 114)

,

۱۳۹۳/۳/۱۶

۱۳۹۳/۴/۳۱

4

سلوك ذيل شخصيت عرفاني امام خميني

اصغر طاهرزاده ,

۱۳۹۳/۳/۱۶

۱۳۹۳/۴/۳۱

5

محمد پيامبري براي هميشه

حسن رحیم پور ازغدی ,

۱۳۹۳/۳/۱۶

۱۳۹۳/۴/۳۱

6

مردي در تبعيد ابدي

نادر ابراهیمی ,

۱۳۹۳/۳/۱۶

۱۳۹۳/۴/۳۱

7

جوان و آرامش

محمد سبحاني نيا ,

۱۳۹۳/۳/۱۶

۱۳۹۳/۴/۳۱

8

مديريت زمان

مارک منسینی ,

۱۳۹۳/۳/۱۶

۱۳۹۳/۴/۳۱

9

متن بيانات رهبري پيرامون عنوان سال

 

۱۳۹۳/۲/۳۱

۱۳۹۳/۳/۳۱

درباره کتابخانه

کتابخانه عمومی حکیم هیدجی تحت نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال 1375 و باهدف اطلاع رسانی به عموم مخاطبین شروع به کار کرده است. تلفن: 02435752101 آدرس: خیابان امام خمینی - خیابان ملت- کتابخانه عمومی حکیم هیدجی کدپستی: 43876-45731
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتاب خانه ی عمومی حکیم هیدجی و آدرس khakim.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 668
بازدید کل : 97519
تعداد مطالب : 256
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1