سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 13:56 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 13:54 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 13:41 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

یک شنبه 20 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 14:36 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

خواندن این کتاب مثل دیدن دو فیلم با یک بلیط است. عنوان کتاب اول «دروغ» و عنوان کتاب دوم «اراده آزاد» است. با توجه به موجز بودن این دو کتاب آقای خشایار دیهیمی مدیر مجموعه کتابهای «تجربه و هنر زندگی» تصمیم گرفته است تا این دو را در یک کتاب تحت عنوان دروغ/اراده آزاد منتشر کند.

کتاب اول در مورد دروغ است:

ما در کودکی با این آموزه بزرگ شدیم که «دروغگو دشمن خداست!» و اکنون در جامعه‌ای به بلوغ رسیده‌ایم که جای جای آن به دروغ آلوده است. متاسفانه در مورد آسیب شناسی و اذعان به اشاعه این فرهنگ زشت در جامعه باز هم صداقت نداریم و به خودمان دروغ می‌گوییم و یا حداکثر از واژه جدید الاختراع «خلاف گویی» استفاده می‌کنیم.

 ما دروغ را ریشه همه بدی‌ها می‌دانستیم، اما اکنون اگر در اطرافمان کمی دقیق شویم می‌بینیم که چطور این فاضلاب سمی‌زندگی ما و اطرافیان ما را آلوده کرده است. تا آنجا که توانایی یک فرد در دروغ گویی معیاری برای «زرنگی» او شده است و فرهنگ «زرنگ بازی» سالیان درازی است که با تغذیه از این فاضلاب سمی سر برآورده و در جامعه ریشه دوانده است.

در این کتاب سم هریس دانشمند عصب شناس از دانشگاه کالیفورنیا به واکاوی دروغ می‌پردازد. اینکه دروغ چیست؟ آیا هر فریبی دروغ است؟ صداقت چیست؟ دروغ بزرگ و کوچک یعنی چه؟ دروغ مصلحت آمیز یعنی چه؟ تاثیر دروغ در اعتماد چیست؟ رابطه تحسین و دروغ چیست؟ راز و دروغ چگونه ممکن است با هم مرتبط شوند؟ در موارد افراطی و حاد تکلیف دروغ چه می‌شود؟ دروغگو چطور حساب دروغ های خود را نگه می‌دارد! فواید یک‌رویی چیست؟ تاثیر دروغ های بزرگ در جامعه چیست؟

اگر تصمیم بگیریم دیگر هرگز دروغ نگوییم در روابط مان چه تغییراتی به وجود می‌آید؟ کدام حقایق ناگهان در زندگی مان جلوی چشم ظاهر می‌شوند؟ بعد از آن چه جور آدمی می‌شویم؟ و چقدر بر اطرافیانمان تاثیر می‌گذاریم؟ به گمانم تلاش برای یافتن پاسخ این پرسشها به زحمتش می‌ارزد.

اما کتاب دوم در مورد اراده‌ی آزاد است:

آیا اراده‌ی آزاد وجود دارد؟ آگاهی و ناخودآگاه چیست؟ آیا اراده از آگاهی برمی‌خیزد یا اینکه در دل ناخودآگاه جای دارد؟ آنچه در کودکی گذشته است چه تاثیری بر اراده فرد در آینده دارد؟ آیا با اسکن وضعیت نورون های مغز می‌شود اراده فرد را قبل از آنکه خود فرد از آن آگاه شود تشخیص داد؟ و پرسشهای جالب دیگری که سم هریس از دیدگاه دانش عصب شناسی نوین سعی در واکاوی آنها دارد و خواندن آن تاثیر به سزایی در خودشناسی خودمان خواهد داشت.

برگزاری مراسم عصری با شعر و موسیقی به مناسبت گرامیداشت هفته معلم توسط کانون ادبی حکیم هیدجی در محل سالن اجتماعات کتابخانه: در این مراسم که در مورخه 94/2/17 برگزار گردید تنی چنداز شعرای کانون ادبی کتابخانه حکیم هیدجی اشعار خود را با موضوع معلم قرائت نمودند، همچنین در این مراسم گروه موسیقی نوا به اجرای برنامه موسیقی پرداخت و در نهایت از تمامی شعرای حاضر در جلسه و هنرمندان موسیقی با اهدای تندیس و لوح یاد بود تقدیر و تشکر به عمل آمد.

یک شنبه 20 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 14:8 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

حضور کتابداران به همراه جمعی از اعضای کتابخانه در مدارس به مناسبت تبریک روز معلم

یک شنبه 13 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 16:29 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

«اصلا مهم که نیست»

مجموعه‌ی شعر جدید علیرضا بهرامی شامل گزیده‌ای از شعرهای پس از سال 88 در مجموعه‌ای با نام «اصلا مهم که نیست» عرضه شد.

در این مجموعه بیش از 60 شعر سپید با حال و هوای عاشقانه و اجتماعی منتشر شده است.

همچنین به گفته‌ی شاعر، این مجموعه‌ی ‌شعر تعدادی شعر نیمایی را با رویکردهای جدید در فصلی با عنوان «صدای باستانی سکوت» در برگرفته است.

«اصلا مهم که نیست» در 88 صفحه با قیمت 4000 تومان از سوی نشر آموت به چاپ رسیده است.

یک شنبه 13 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 16:25 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

یک شنبه 13 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 16:20 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

یک شنبه 13 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 15:58 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

پنج شنبه 3 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 16:17 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

«درد شدید زیبایی»

«درد شدید زیبایی» سومین مجموعه شعر زری شاه‌حسینی، شاعر و معلم شهرستان برازجان، توسط موسسه انتشاراتی بوتیمار منتشر شده است.

«آخرین بار»، «شعر بعد از مرگ»، «انگشت‌های ریخته»، «بدون بی حسی موضعی»، «برازجون»، «دره گریه»، «نقطه عطف»، «با من حرف بزن»، «محدوده مذکر»، «خوشبختی اضافی»، «دولفین تپل» و «این همه فرهنگ» نام برخی عناوین شعرهای مندرج در این کتاب است.

«درد شدید زیبایی» سروده زری شاه‌حسینی با شمارگان هزار نسخه، 47 صفحه و بهای دو هزار و 900 تومان از سوی موسسه انتشاراتی بوتیمار روانه بازار شده است.

برگزاری آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در شهریور ماه

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ذیل مراجعه فرمایید:

http://www.lisna.ir

درباره کتابخانه

کتابخانه عمومی حکیم هیدجی تحت نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال 1375 و باهدف اطلاع رسانی به عموم مخاطبین شروع به کار کرده است. تلفن: 02435752101 آدرس: خیابان امام خمینی - خیابان ملت- کتابخانه عمومی حکیم هیدجی کدپستی: 43876-45731
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتاب خانه ی عمومی حکیم هیدجی و آدرس khakim.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 667
بازدید کل : 97518
تعداد مطالب : 256
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1