دو شنبه 28 دی 1394برچسب:, :: 8:45 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

اگر قفل درب کتابخانه ای را زنگ زده دیدید،

روغن کاریِ زنگار فکریِ کتاب خوانها را، در برنامه خود بگذارید.

دو شنبه 28 دی 1394برچسب:, :: 8:25 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

چهار شنبه 23 دی 1394برچسب:, :: 10:1 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

سالن مطالعه کتابخانه بعد از نوسازی به زبان تصویر

تصاویری از سالن مطالعه کتابخانه قبل از نوسازی 

 

شنبه 19 دی 1394برچسب:, :: 9:19 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

 از خیاطی پرسیدند :زندگی یعنی چه ؟

گفت دوختن پارگی های روح و دل با نخ توجه 


از ماهیگیری پرسیدند زندگی یعنی چه ؟

گفت انداختن قلاب حقیقت جویی در قعر اقیانوس علم و دانایی 

از باغبانی پرسیدند زندگی یعنی چه ؟

گفت کاشتن بذر عشق در زمین دل ها زیر نور ایمان 


ازباستان شناسی پرسیدند زندگی یعنی چه؟

گفت کاویدن جانها برای استخراج گوهرهای درون 

از آینه فروش پرسیدند زندگی یعنی چه ؟

زدودن غبار از آینه دل با شیشه پاک کن توکل


از میوه فروش پرسیدن زندگی یعنی چه ؟

دست چین کردن خوبیها در صندوقچه قلب

از معماری پرسیدن زندگی یعنی چه ؟

گفت ساختن پلکانهای موفقیت در خانه فکر 


از گور کنی پرسیدند زندگی یعنی چه ؟

حفر گودالهایی برای چالکردن همه چیزهایی که تاریخ مصرفشان گذشته است 

از نقاشی پرسیدند زندگی یعنی چه ؟

گفت به تصویر کشیدن زیباییها با بزرگنمایی در نگاه آدمها 


از آهنگ ساز پرسیدند :زندگی یعنی چه ؟

گفت به تصنیف در آوردن سمفونی عشق در روح و جان آدمها.



حال به نظر شما زندگی یعنی چه؟

 

برگرفته از وبلاگ کتابخانه دین و دانشhttp://din-danesh-library.mihanblog.com/

شنبه 19 دی 1394برچسب:, :: 9:5 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

 

گیتی از کجا پیدا شد؟
پیش از آن چه بود؟
آینده چه پیش خواهد آورد؟
و سرانجام چرا به جای هیچ، چیزی هست؟

لارنس کراوس فیزیکدان آمریکایی، در کتاب گیتی از هیچ دست به تشریح پیشرفت‌های علمیِ انقلابیِ نوینی می‌زند که اساسی‌ترین پرسشهای فلسفی را به سوی خود جلب می‌کند. به عنوان یکی از چند دانشمند برجسته‌ای که در عرصه ترویج و عمومی سازی علم فعالیت می‌کنند، کراوس نشان می‌دهد که علم مدرن دارد به پاسخ این پرسش نزدیک می‌شود که چرا به جای هیچ چیزی هست، آن هم با نتایجی شگفت انگیز و افسون کننده. مشاهداتی تجربی که به گونه‌ای وصف ناپذیر زیبایند و نظریه‌هایی نوین که آدم را مبهوت می‌کنند، با زبانی ساده در گیتی از هیچ بیان شده‌اند؛ و به ما نشان می‌دهند که نه تنها چیزی می‌تواند از هیچ سربرآورد، که همواره چیزی از هیچ سر بر خواهد آورد.

در نوشتن این کتاب، کراوس از سخنرانی پربازدیدش، درباره پیامدهای انبساط جهان، که برای بنیاد RDF در سال ۲۰۰۹ انجام داده بود، استفاده کرده‌ است. دیدن این سخنرانی پیش از مطالعه کتاب بسیار راهگشا خواهد بود. این سخنرانی در شبکه یوتیوب با عنوان جهانی از هیچ و با زیرنویس فارسی منتشر شده است. 

"در سالیان اخیر ردیفی از دیدگاه‌های درخشان و کشفیات خیره‌کننده جهان را تکان داده‌اند، و لارنس کراوس در قلب آن‌ها حضور داشته است. با بهره‌گیری از خصلت خلاقانه‌اش، و با استفاده از ابزارهای زیرکانه‌ی بسیار، او این داستان شگرف را به گونه‌ای خیره کننده آسان کرده است. فراز آن، پاسخ علمی قاطعی است به این پرسش هستی‌شناسانه‌ی بزرگ : چرا به جای هیچ، چیزی هست؟"

یک شنبه 13 دی 1394برچسب:, :: 15:59 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

 سومین جلسه انجمن کتابخانه عمومی حکیم هیدجی در مورخه 94/10/5 به ریاست جناب آقای محمدی برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا جناب آقای بختیاری ضمن خوشامدگویی به حاضرین، گزارشی از عملکرد اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ابهر را در هفته کتاب ارائه نموده و پس از ایشان جناب آقای عسگری مسوول کتابخانه گزارشی از فعالیت های کتابخانه در هفته کتاب و روند بهسازی سالن مطالعه ارائه نمود. در ادامه حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با کتاب و کتابخانه ارائه نمودند.

در پایان جلسه به پاس حمایت های شورای شهر و شهرداری محترم در زمینه بهسازی سالن مطالعه لوح تقدیر و هدایایی از طرف کتابخانه به آقایان ملک محمدی شهردار محترم و آقای عسگری ریاست محترم شورا اهدا گردید.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در زمره یک درصد برتر دانشمندان جهان قرار گرفت.



دکتر علی مرسلی از اعضای هیئت علمی دانشکده علوم پایه دانشگاه تربیت مدرس در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفت. 
بنا بر اعلام این پایگاه، معیار انتخاب پژوهشگران برتر تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آنهاست. 
بر اساس اعلام این پایگاه، پژوهشگرانی که توانسته اند بر اساس تحقیقات خود به بالاترین سطح اعتبار بین المللی دست یابند، طبق ارزیابی ISI در گرو نخبگان علمی جهان قرار می گیرند. 
کتابخانه عمومی حکیم هیدجی کسب این موفقیت ارزشمند را به این استاد گرامی و دانشگاهیان تبریک می گوید.

دو شنبه 7 دی 1394برچسب:, :: 12:25 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

*بخشودگی جرایم دیرکرد*

 

ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت میلاد با سعادت رسول مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و آغاز هفته وحدت به اطلاع اعضای محترم کتابخانه میرساند که از تاریخ 5/10/94 لغایت 10/10/94 چنانچه دارای جرایم دیرکرد کتاب هستند در صورت بازگرداندن کتب امانتی به کتابخانه، جرایم ایشان مورد بخشش قرار می گیرد.

دو شنبه 7 دی 1394برچسب:, :: 10:58 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

شنبه 5 دی 1394برچسب:, :: 11:49 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

هشتمین نشست کتاب‌خوان استان زنجان برگزار می شود.

هشتمین نشست کتاب خوان استان زنجان 14 دی ماه در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سهروردی زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان، هشتمین نشست کتاب خوان استان زنجان راس ساعت 16 عصر روز دوشنبه 14 دی ماه با حضور کتابخوانان،کتابداران،نویسندگان، اهالی رسانه، فعالین حوزه کتاب و فرهنگ ، در محل سالن  اجتماعات کتابخانه عمومی سهروردی زنجان برگزار می‌شود.

ثبت‌نام برای معرفی کتاب در جلسات نشست کتاب خوان نیز از طریق سایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به نشانی  www.zanjanpl.ir امکان پذیر می باشد.

مهلت ثبت نام برای معرفی کتاب در هشتمین نشست کتاب خوان استان، تا سوم دی ماه می باشد.

كتاب خوان عنوان نشست هايي است كه به منظور به اشتراك گذاري كتاب هاي خوانده شده و با هدف ترويج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در قالب معرفي كتاب برگزار ميگردد. اين جلسه در فضايي صميمي تلاش دارد تجربيات مطالعاتي افراد كتاب خوان را براي ساير علاقمندان كتاب و كتابخواني به اشتراك گذارد.

در جلسات نشست کتاب خوان کتابهای شاخص با موضوعات تاریخ، ادبیات، روانشناسي، شعر، قصه و رمان، كودك و نوجوان، سبك زندگي، انقلاب اسلامي، دفاع مقدس، دين، طب و تغذيه و بهداشت عمومي، خانواده و ازدواج توسط کتابخوانان معرفی می شود.

هدف از برگزاري اين نشست ها نیز برپایی نهضتی در جهت رشد و ترويج فرهنگ كتابخواني در سراسر کشور؛ به اشتراك گذاري كتاب هاي خوانده شده ، ايجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، معرفي كتاب هاي مفيد و كاربردي، آشنايي با شيوه هاي استاندارد معرفي كتاب و ارتقاء و توانمند سازي كتابداران از طريق مطالعه می باشد.

سه شنبه 1 دی 1394برچسب:, :: 17:20 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

به مناسبت شب یلدا و آغاز امامت امام زمان (عج ) مراسم جشنی ویزه کودکان از طرف ایستگاه شادمانه کتابخانه عمومی حکیم هیدجی هیدج در محل سالن اجتماعات کتابخانه برگزار گردید . در این مراسم که با حضور کودکان و خانواده های این عزیزان برگزار شد  تلاش گردید تا  با زبان کودکانه مطالبی در خصوص شب یلدا و پیشینه تاریخی آن به کودکان ارائه گردد در ادامه ضمن اجرای برنامه های جانبی از قبیل شعر خوانی ، قصه گویی و بازی های کودکانه ، با ابتکار مربی کلاس و تنی چند از مادران به شیوه سنتی با برپایی کرسی و تزئین میوه های شب چله  تلاش شد  تا فضایی کاملا دوستانه و صمیمی  همراه با به تصویر کشیدن بخشی از آداب و رسوم گذشته ، کودکان را با قبیل مراسم بیشتر آشنا نمود.

 

دو شنبه 30 آذر 1394برچسب:, :: 12:6 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

چهار شنبه 18 آذر 1394برچسب:, :: 9:16 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

همزمان با فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان نهمین سوگواره شعر عاشورایی در مورخه 1394/9/10 در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی حکیم هیدجی برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور شعرایی از شعرهای هیدج، صایین قلعه، تبریز و زنجان، مسوولین محلی، شهردار و اعضای شورا و خانواده های معزز شهدا برگزار گردید اشعاری به زبان ترکی و فارسی در وصف امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان و حماسه عاشورا و اربعین حسینی از سوی شعرا قرائت شد.

 

نی نوازی از دیگر برنامه های این مراسم بود که توسط برادران احمدخانی اجرا و حال و هوای معنوی مراسم را مضاعف کرد.

 

در پایان مراسم از شعرای حاضر در جمع و کتابخوانان نمونه کتابخانه قدردانی و با اهدای جوایزی از ایشان تقدیر به عمل آمد.

 

درباره کتابخانه

کتابخانه عمومی حکیم هیدجی تحت نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال 1375 و باهدف اطلاع رسانی به عموم مخاطبین شروع به کار کرده است. تلفن: 02435752101 آدرس: خیابان امام خمینی - خیابان ملت- کتابخانه عمومی حکیم هیدجی کدپستی: 43876-45731
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتاب خانه ی عمومی حکیم هیدجی و آدرس khakim.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 670
بازدید کل : 97521
تعداد مطالب : 256
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1