چهار شنبه 22 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 15:12 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

برگزاري جشنواره کتابخوانی رضوی در استان زنجان

همزمان با دهه كرامت توسط كتابخانه هاي عمومي

به گزارش روابط عمومی اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان زنجان، جشنوارة کتابخوانی رضوی هرساله به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(س) و همزمان با دهه کرامت، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

 هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی است؛ مسابقه کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) می‌باشد.

نخستین ویژگی جشنواره این است که برخلاف سال‌های گذشته که تنها یک کتاب برای مسابقه معرفی می‌شد، امسال پس از بررسی‌های انجام شده، سه عنوان کتاب به شرح ذيل برای گروه‌های مختلف سنی انتخاب شد، تا تمامی افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی خود در مسابقه شرکت کنند.

 

کتاب «دوست مهربان کبوترها»، نوشته مجید محمدی، انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان)؛

 

کتاب «اعترافات غلامان»، نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان)؛

 

 کتاب «امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) » تألیف و انتشار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی(برای جوانان و بزرگسالان).

 

کار توزیع کتاب‌ها و پوستر هاي جشنواره در کتابخانة هاي عمومي نهادی و مشارکتی سراسر کشور آغاز شده است.

 شایان ذکر است، هر سه عنوان کتاب مسابقه با حدود 65 درصد تخفیف در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت؛ همچنین فایل PDF کتاب‌ها نیز به زودی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

 

کتاب‌ها و سؤالات این مسابقه از طریق کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و فایل PDF آنها نیز از طریق پرتال نهاد به آدرس www.iranpl.ir  در دسترس است؛

 علاقمندان شرکت در این مسابقه می‌توانند تا تاریخ 20 تیرماه 1395، پاسخنامه را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی تحویل و یا به نشانی الکترونیک razavi@iranplir ارسال کنند.

لذا امکان شرکت در این مسابقه برای همه فارسی‌زبانان و مریدان حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(علیه السلام) در سایر کشورها نیز فراهم است.

 

لازم به ذكر است، آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره همزمان با دهه کرامت برگزار خواهد شد.

 

چهار شنبه 22 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 14:1 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

کتابخانه عمومی حکیم هیدجی واقع در شهر هیدج از توابع استان زنجان به سال 1375 در زمینی به مساحت5000متر مربع با زیربنای 750 متر تأسیس گردید. بخش کودک کتابخانه با فضایی حدود 50 متر مربع واقع در کنار بخش مخزن کتابخانه و با تجهیزات مناسب کودکان اعم از 6 قفسه کتاب کودک، 5 میز و 20 صندکی کودک، تلویزیون، یک دستگاه رایانه، اسباب بازی، وسایل نقاشی و بازیهای فکری و ... به ارائه خدمات به کودکان می پردازد. این بخش از کتابخانه با تعداد1300 عنوان و 1419نسخه کتاب، نشریات ادواری و منابع مرجع مختص کودکان همه روزه از ساعت 7:30 دقیقه صبح لغایت 19:30 بعداز ظهر آماده ارائه خدمات و پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی به571 نفر عضو کودک  فعال کتابخانه است.

جهت آشنایی بیشتر با فعالیت های این بخش از کتابخانه به مطلب چاپ شده در نشریه کتابدار 2.0 به آدرس http://lib2mag.ir مراجعه نمایید.

چهار شنبه 15 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 18:1 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

نمایشگاه بین المللی کتاب 95 تهران در بیست و نهمین دوره، از تاریخ 15 الی 25 اردیبهشت ماه 95 با شعار فردا برای خواندن دیر است در محل نمایشگاهی شهر آفتاب برقرار خواهد بود.

مجموعه شهرآفتاب توسط شهرداری تهران در جنوب پایتخت و در کنار مجموعه حرم امام خمینی و دانشگاه شاهد ساخته شده است.

مجموعه شهرآفتاب به مترو تهران نیز دسترسی دارد و بزرگترین ایستگاه مترو خاورمیانه در شهرآفتاب برپا شده است.

کشورهای شرکت کننده:

 ارمنستان، استرالیا، افغانستان، اوگاندا، ایتالیا، آذربایجان، آرژانتین، آلمان، بلژیک،  بوسنی و هرزگوین، تاجیکستان، تانزانیا، ترکیه، تونس، چین، ژاپن، صربستان، عمان، فرانسه، فنلاند، قبرس، کانادف، کنیا، کوبا، کویت، گرجستان، لبنان، لهستان، مکزیک، مونته نگرو، نیجریه، واتیکان، هلند

چهار شنبه 15 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 17:56 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

چهار شنبه 15 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 17:55 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

بایزید بسطامی را پرسیدند:

اگر در روز رستاخیز خداوند بگوید چه آورده ای؛

چه خواهی گفت؟

بایزید فرمود:

وقتی فقیری بر کریمی وارد می شود،

به او نمی گویند چه آورده ای!

بلکه می گویند چه می خواهی؟

زندگی یک پاداش است، نه یک مکافات.

فرصتی است کوتاه تا ببالی، بیابی، بدانی، بیندیشی،

بفهمی و زیبا بنگری و در نهایت در خاطره ها بمانی ...

 

سه شنبه 14 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 10:58 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

یک شنبه 12 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 11:32 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

یک شنبه 12 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 11:31 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتاب‌های «هم روزنامه هم کلوچه»، «آنک آن یتیم نظر کرده»، «جاذبه و دافعه علی علیه السلام» و «نیلوفر نیایش (نگاهی به زندگی و شخصیت امام سجاد علیه السلام)» را در قالب دومین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه اردیبهشت 95 معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتاب‌های «هم روزنامه هم کلوچه» نوشته مریم هاشم‌پور، «آنک آن یتیم نظر کرده» نوشته محمدرضا سرشار، «جاذبه و دافعه علی علیه السلام» نوشته استاد شهید مرتضی مطهری و «نیلوفر نیایش (نگاهی به زندگی و شخصیت امام سجاد علیه السلام)» نوشته حسین سیدی در قالب دومین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه اردیبهشت 95 از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در راستای اجرای منویات مقام معظّم رهبری(دام ظله العالی) در خصوص لزوم معرفی و در اختیار گذاشتن کتاب خوب و سالم برای پرورش فکری جامعه و نیز اقدام عملی در مسیر اجرای سیاست‌های سال 1395 نهاد (سال خواندن) معرفی شدند.

در این طرح ابتدا برای هر ماه 4 عنوان کتاب از میان کتاب‌های منتشر شده در سال 94 و 95 در موضوعاتی همچون: سبک زندگی ایرانی اسلامی، کتاب‌های متناسب با مناسبت‌‎های ملی و مذهبی و همچنین عناوین جذاب در حوزه کودک و نوجوان، در موضوعات و مناسبت‌های مختلف انتخاب و معرفی می‌شوند تا ضمن ارتقای میزان نرخ مطالعه مفید، برخی معضلات فرهنگ و اجتماعی نیز در سایه‌ آگاهی‌رسانی کتاب‌ها مرتفع شود.

گفتنی است در این طرح هر ماه 4 کتاب در موضوعات عمومی از سوی نهاد ارائه می‌شود؛ معرفی و تبلیغ این کتاب‌ها از راه‌های مختلف همچون طرح در نشست‌های کتاب‌خوان،‌کتاب‌خوان مجازی،‌ طرح‌های گرافیکی در فضای مجازی،‌ جلسات نقد و بررسی و... در سراسر کشور انجام می‌شود. هرچند در هر ماه 4 کتاب معرفی می‌شود،‌ اما تبلیغ و ترویج این کتاب‌ها تا پایان سال ادامه دارد و مجموعاً در طول سال جاری به لطف خدا 50 کتاب تبلیغ و ترویج خواهد شد.

خلاصه‌ای از معرفی کتاب‌های کتاب‌خوان اردیبهشت‌ماه 1395 به شرح زیر است:

 

«هم روزنامه هم کلوچه» نوشته مریم هاشم‌پور / انتشارات امیرکبیر / 28 صفحه

 


شعرهای کتاب «هم روزنامه هم کلوچه» را مریم هاشم‌پور سروده است. کتابی جذاب با شعرهایی دلنشین و تصاویری که حاصل تلاشهای خانم مریم حسن نژاد است. این کتاب دربرگیرنده 15 شعر ساده و کودکانه مانند چاله‌های آب، لنگه کفش نی‌نی، برف و بچه سوسک، کوکوی بابا، سه تا لیوان سه تا بشقاب، خروس خاله خانم، باد تند، ترانه ابرها و مادر است. کتاب «هم روزنامه هم کلوچه» از سری کتابهای شکوفه می باشد که انتشارات امیرکبیر آنرا در قالب 28 صفحه مصور رنگی منتشر کرده است.

عنوان کتاب برگرفته از شعری زیر است:

همسایه ما پیرمردی است

یک دکه دارد توی کوچه

در دکه خود می فروشد

هم روزنامه هم کلوچه

 

**********

 

«آنک آن یتیم نظر کرده» نوشته محمدرضا سرشار  / انتشارات سوره مهر /  632 صفحه

 

کتاب «آنک آن یتیم نظر کرده» حاصل تلاش‌ها و مطالعه و تحقیق محمدرضا سرشار در متون معتبر تاریخی مرتبط با زندگی و سیره پیامبر ‌اسلام(ص) است که در قالب داستانی و به لحنی شاعرانه به رشته تحریر درآمده است. این اثر، پس از چاپ به صورت کتاب در دو قالب ویژه نوجوانان و بزرگسالان موفق به دریافت جوایز معتبری نظیر اثر برگزیده دومین جشنواره قصه‌های قرآنی، پیامبران و ائمه» شده است. بهره‌گیری قصه‌گوی قصه ظهر جمعه از تخیل در پرداخت احوال روانی شخصیت‌های فرعی و توصیف مکان‌ها و اشیاء نیز به وضوح در این کتاب مشهود است.

در فرازی از این کتاب می‌خوانیم:

گاهِ آزمایشی دشوار فرا رسیده بود. نیایت، عبدالمطلب، مردم را به پناه بردن به کعبه می‌خواند. او تا بیم از دل ایشان بَرَد،‌ قصه‌ی آن سه شاه پیشین یمن را می‌گفت که آنان نیز قصد کعبه را داشتند؛ لیک این مکان را نیافتند... در آن هنگامه‌ی هول و خطر اما، هیچ کس گوشی شنوا برای این سخنان نداشت.

برخی نیز او را پاسخ می‌گفتند. هر چه بود، آن شاهان خود عرب و از ما بودند. ولی این سیاه و حبشی است و بر عرب تعصبش نیست. دیگر اینکه، آنان پیل نداشتند. ابرهه پیلانی دارد ترسناک، چونان قلعه‌کوب‌های عظیم؛ و ما از آنها ایمن نیستیم.

 

**********

 

«جاذبه و دافعه علی علیه السلام» نوشته استاد شهید مرتضی مطهری / انتشارات صدرا / 166 صفحه

 

کتاب «جاذبه و دافعه علی علیه السلام» نخستین بار در زمان حیات استاد مطهری، سال 1349 منتشر شده است. کتاب جاذبه و دافعه استاد مطهری را باید در ردیف مجموعه‌ای از آثار ایشان دانست که ذیل عنوان «سیره شناسی» قابل طبقه‌بندی هستند.


این اثر حکایتگر توانمندی استاد مطهری در امر تبلیغ به ویژه از حیث موضوع‌شناسی و نحوه معرفی ویژگی‌های امیرالمؤمنین(ع) است. و از این منظر کتاب «جاذبه و دافعه علی علیه السلام» می‌تواند به مثابه الگویی در امر تبلیغ مورد توجه قرار گیرد.

 

کتاب، دارای پیشگفتار و مقدمه است و علاوه بر آن دو بخش دارد که در بخش اول، جاذبه علی(علیه السلام)، فلسفه، فایده و اثر آن، مورد بحث قرار گرفته است. بخش دوم کتاب به تبیین کیفیت دافعه امیرالمؤمنین(علیه السلام) از راه معرفی آنها که از سوی حضرت طرد شده‌اند، می‌پردازد.

استاد مطهری در این کتاب در پی اثبات این نکته است که علی(علیه السلام) شخصیتی دو نیرویی بوده است و هر کس که بخواهد در مکتب او پرورش یابد، باید همچون علی بن ابیطالب (علیه السلام) از جاذبه و دافعه برخوردار باشد. استاد البته به بیان ضرورتِ جاذبه و دافعه بسنده نمی‌کند؛ بلکه علاوه بر این، تلاش می‌کند کیفیت جاذبه و دافعه را نیز روشن نماید.

 

**********

 

«نیلوفر نیایش (نگاهی به زندگی و شخصیت امام سجاد علیه السلام)» نوشته حسین سیدی / نشر معارف / 516 صفحه

 

جلد ششم از مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده ‌معصوم(علیهم السلام)» مربوط به کتاب ارزشمند "نیلوفر نیایش" است.

این سیره کاربردی که بیش از ۵۰ موضوع مثل سیمای ظاهری، سیمای باطنی، سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و سیاسی، حماسه عاشورا، خطبه‌های انقلابی حضرت(علیه السلام)، اهمیت صحیفه سجادیه، ارتباط با خدا، دیگران و طبیعت، حقوق مخالفان و حیوانات و... را شامل می‌شود، برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نوشته شده است.

نویسنده برای نگارش این کتاب بیش از پانصد منبع دیده و از 229 تای آنها بهره گرفته شده است.

کتاب نیلوفر نیایش در قطع و طرحی زیبا و جذاب و در  516 صفحه توسط نشر معارف به چاپ رسیده است.

 

یک شنبه 5 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 9:4 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

آلبرت اینشتین خطاب به چارلی چاپلین:
آنچه که من بیش از هرچیزی در مورد هنر تو تحسین می کنم،
جهانی بودن آن است. تو کلمه ای بر زبان نمی آوری، اما همه دنیا تو را می فهمند.

چارلی چاپلین در پاسخ گفت:
صحیح!!!
اما کار تو بزرگتر است، همه دنیا تو را تحسین می کنند،
در حالی که هیچ کس نمیفهمد تو چه می گویی!!!

یک شنبه 5 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 8:59 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

می گویند هنگامی که در آمریکا همه در جستجوی طلا بودند...

یک نفر با فروش "بیل" میلیونر شد،

اما هیچکس طلا پیدا نکرد.‌..

"متفاوت اندیشیدن راهکار موفقیت است"

یک شنبه 5 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 8:56 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

هرچه مغز "خالی تر "
میل به " پُر کردن " آن کمتر است.

"داستایوفسکی"

یک شنبه 5 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 8:48 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

از شما دعوت می‌کنیم چهل + یک مورد از کم‌هزینه‌ترین لذت‌های دنیا را که در عین حال نتایج ماندگاری بر حال و حس شما دارند، در ادامه بخوانید. این لذت‌ها چنان به روح ما نزدیک هستند که حتی فقط با خواندن هر کدام از آنها، احساس می‌کنید حالتان چقدر بهتر شده است

 

۱ـ گاهی به تماشای غروب آفتاب بنشینیم.

۲ـ سعی کنیم بیشتر بخندیم.

۳ـ بیشتر شکر کنیم و کمتر گله کنیم.

۴ـ با تلفن کردن به یک دوست قدیمی، او را غافلگیر کنیم.

۵ـ گاهی هدیه‌هایی که گرفته‌ایم را بیرون بیاوریم و تماشا کنیم.

۶ـ بیشتر دعا کنیم.

۷ـ در داخل آسانسور و راه پله و... با آدم‌ها صحبت کنیم.

۸ـ هر از گاهی نفس عمیق بکشیم.

۹ـ لذت عطسه کردن را حس کنیم.

۱۰ـ قدر این‌که پایمان نشکسته است را بدانیم.

۱۱ـ زیر دوش آواز بخوانیم.

۱۲ـ سعی کنیم با حداقل یک ویژگی منحصر به فرد، با بقیه فرق داشته باشیم.

۱۳ـ گاهی به دنیای بالای سرمان خیره شویم.

۱۴ـ با حیوانات و سایر جانداران مهربان باشیم.

۱۵ـ برای انجام کارهایی که ماه‌ها مانده و انجام نشده در آخر همین هفته برنامه‌ریزی کنیم!

 ۱۶ـ از تفکر دربارۀ تناقضات لذت ببریم.

۱۷ـ برای کار‌هایمان برنامه‌ریزی کنیم و آن را طبق برنامه انجام دهیم.

۱۸ـ مجموعه‌ای از یک چیز (تمبر، برگ، سنگ، کتاب و...) برای خودمان جمع‌آوری کنیم.

۱۹ـ در یک روز برفی با خانواده آدم‌برفی بسازیم.

۲۰ـ گاهی در حوض یا استخر شنا کنیم، البته اگر کنار ماهی‌ها باشد چه بهتر

۲۱ـ گاهی از درخت بالا برویم.

۲۲ـ احساس خود را دربارۀ زیبایی‌ها به دیگران بگوییم.

۲۳ـ گاهی کمی پابرهنه راه برویم!

۲۴ـ بدون آن‌که مقصد خاصی داشته باشیم پیاده‌روی کنیم.

۲۵ـ وقتی کارمان را خوب انجام دادیم، مثلا امتحاناتمان تمام شد، برای خودمان یک بستنی بخریم و با لذت بخوریم :)

۲۶ـ در جلوی آینه بایستیم و خودمان را تماشا کنیم.

۲۷ـ سعی کنیم فقط نشنویم، بلکه به‌طور فعال گوش کنیم.

۲۸ـ رنگ‌ها را بشناسیم و از آنها لذت ببریم.

۲۹ـ وقتی از خواب بیدار می‌شویم، زنده بودن را حس کنیم.

۳۰ـ زیر باران راه برویم.

۳۱ـ کمتر حرف بزنیم و بیشتر گوش کنیم.

۳۲ـ قبل از آن‌که مجبور به رژیم گرفتن بشویم، ورزش کنیم و مراقب تغذیۀ خود باشیم.

۳۳ـ چند بازی و سرگرمی مانند شطرنج و... را یاد بگیریم.

۳۴ـ گاهی کنار رودخانه بنشینیم و در سکوت به صدای آب گوش کنیم.

۳۵ـ هرگز شوخ‌طبعی خود را از دست ندهیم.

۳۶ـ احترام به اطرافیان را هرگز فراموش نکنیم.

۳۷ـ به دنیای شعر و ادبیات نزدیک‌تر شویم.

۳۸ـ گاهی از دیدن یک فیلم در کنار همۀ اعضای خانواده لذت ببریم.

۳۹ـ تماشای گل و گیاه را به چشمان خود هدیه کنیم.

۴۰ـ از هر آن‌چه که داریم خود و دیگران استفاده کنیم؛ ممکن است فردا دیر باشد.

 

 و نکتۀ چهل و یکم:

حداقل روزی چند صفحه مطالعه کنیم

 

(برگرفته ازوبلاگ همکار محترم جناب آقای ملکوتی اصل کتابدار کتابخانه مسروری)

 

سه شنبه 31 فروردين 1395برچسب:, :: 9:49 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

یارانه ی هر فرد 45 هزار تومان است.

با این مبلغ میتوان هر سه جلد کتاب بیشعوری (خاویر کرمنت) به علاوه کتاب دوقرن سکوت (عبدالحسین زرین کوب) را خریداری کنید.

شما می توانید با پول سه کیلو ماست یک جلد کتاب فلسفی مثل "چنین گفت زرتشت"(نیچه) و با پول دو کیلو ماست "اگزیستانسیالیسم"(سارتر) را تهیه کنید.

شما میتوانید ۵هزار تومن از پول لوازم آرایشی خودرا برای خرید کتاب ترانه های خیام(صادق هدایت) کنار بگذارید و هم از ادبیات و هم از فلسفه ای که در آن موج میزند استفاده کنید.

آیا میدانید شما با پول دوتا آبمیوه میتوانید کتاب ارتجاع مترقی(عبدالکریم سروش) را بخرید؟

بسیار می توان از این مثالها به کار برد.

پس برای عدم مطالعه مشکلات مالی را نمی توان بهانه کرد زیرا که امروزه می توان با هزینه ای معادل یک آدامس، pdf کتاب ها را تهیه نمود.

اما مشکل وقت:

هر فرد جوان و میانسال بین 6تا8 ساعت به استراحت و خواب نیاز دارد. اما اغلب ما 9 ساعت میخوابیم و یک ساعت پس از آن را در رختخواب سپری میکنیم.

آیا می دانستید اگر هر شب قبل از خواب 17 دقیقه وقت بگذارید سرانه ی مطالعه ی ایران به ژاپن و اگر 31 دقیقه وقت بگذارید سرانه ی مطالعه ی کشور را به سوئد می رسانید. آیا می دانستید چه رابطه ی محکمی بین مطالعه و سطح فرهنگ جوامع برقرار است؟

حالا که سال جدید را شروع کرده ایم سری به کتابخانه ها هم بزنیم و در کنار نو کردن سال افکارمان را هم گرد گیری کنیم.

به فرهنگمان کمک میکنیم و نگاه های جنسیتی و تحقیر کننده را از بین می بریم.

(برگرفته ازوبلاگ همکار محترم جناب آقای ملکوتی اصل کتابدار کتابخانه مسروری)

سه شنبه 31 فروردين 1395برچسب:, :: 9:44 ::  نويسنده : مهناز کریم زاده

درباره کتابخانه

کتابخانه عمومی حکیم هیدجی تحت نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال 1375 و باهدف اطلاع رسانی به عموم مخاطبین شروع به کار کرده است. تلفن: 02435752101 آدرس: خیابان امام خمینی - خیابان ملت- کتابخانه عمومی حکیم هیدجی کدپستی: 43876-45731
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتاب خانه ی عمومی حکیم هیدجی و آدرس khakim.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 668
بازدید کل : 97519
تعداد مطالب : 256
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1